گروه بورس: به‌نظر می‌رسد ماجرای فروش نیمی از سهام مخابرات هنوز پایان نیافته است

21اسفند پس از آنکه روابط عمومی سازمان بورس در اقدامی تعجب برانگیز بار دیگر متن مصاحبه علی صالح آبادی را  در کنفرانس خبری روز چهار شنبه، در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد، جمشید پژویان رئیس شورای رقابت در تاکیدی دوباره به رئیس سازمان بورس اخطار داد در کار شورای رقابت دخالت نکند.

پژویان اعلام کرد:رئیس سازمان بورس اجازه دخالت در حوزه کاری شورای رقابت و اعلام نظر از جانب این شورا را ندارد  بنابراین  به‌شدت گفته‌های صالح‌آبادی را در مورد معامله بلوک مخابرات تکذیب می‌کنم.

رئیس سازمان بورس در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد سهام مخابرات گفته بود: معامله بلوک مخابرات توسط شورای رقابت تایید شده است بنابر این سهام مخابرات در بازار سرمایه بلاتکلیف نیست.

اما جمشید پژویان رئیس شورای رقابت این گفته را رد کرد و با ابراز ناراحتی از اعلام این خبر گفت: رئیس سازمان بورس اجازه دخالت در حوزه کاری شورای رقابت و اعلام نظر از جانب این شورا را ندارد. او در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: حتما گفته‌های علی صالح‌آبادی را در مورد مخابرات از طریق وزیر اقتصاد و مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد.

به گفته جمشید پژویان، در مورد معامله بلوک مخابرات در بازار سهام ابهاماتی وجود دارد که تاکنون این شورا مسائل مربوط  به این معامله را به بازار اعلام نکرده اما در نخستین کنفرانس مطبوعاتی از سوی شورای رقابت نتایج بررسی وضعیت معامله بلوک مخابرات اعلام می‌شود. پیش از این نیز روز پنجشنبه پژویان به همشهری گفته بود رئیس سازمان بورس را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

اما در اتفاقی عجیب‌تر یک عضو شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس، گفت: پس از تصمیماتی که در جلسات شورای رقابت گرفته شد به این نتیجه رسیدیم که معامله مخابرات درست و قطعی است. مصطفی مطورزاده تصریح کرد: یکشنبه هفته گذشته شورای رقابت تشکیل جلسه داد و درباره معامله مخابرات نتیجه‌گیری کرد که در نهایت قطعیت معامله مخابرات تأیید شد.

بلوک 50 درصدی سهام مخابرات در 18 شهریور سال‌جاری به قیمت هر سهم 340 تومان و به میزان 22 میلیارد و931 میلیون سهم به ارزش 8/7هزار میلیارد تومان عرضه شد. پس از اینکه توسعه اعتماد مبین برنده این معامله شد، پیشگامان کویر یزد به‌عنوان یکی دیگر از رقبای خریدار بلوک مخابرات، نسبت به حذف خود از جریان معامله شکایت کرد.

کد خبر 103284

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز